6 november 2008

Dagen började vackert


På väg till jobbet passerar jag över en bro och det är alltid en vacker utsikt. Men i morse var det vackrare än vanligt. Frostigt, 2-3 minusgrader, och solen är på väg upp. Himlen sprakar i rosa toner och omgivningarna är bara en svart siluett mot allt det rosaröda. Vattnet är alldeles blankt och liksom håller andan innan det kommer lägga sig som is. Jag tröttnar aldrig på denna utsikt. Den skiftar från dag till dag, från årstid till årstid. Hoppas jag inte tappar förmågan att se det vackra i det jag ser varje dag...

Har ingen bild. Lånar en från en annan del av Roslagen, nämligen Öregrund. Den kommer från en av mina favoritbloggar Small Town Style.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...