3 december 2008

Förmedla julstämning


Snart, snart, snart, eller rättare sagt, alltför snart, är det jul. Jag älskar julen! Väntan, stämningen, att dekorera, baka, att tända ljus i det mörka, leta den rätta julklappen till mina kära och att samla min familj runt omkring mig. Om jag fick önska så ska det vara en vit jul, men så har inte varit fallet på många år. Det har snöat både före och efter, men sällan på själva julafton. Men, men, man vet aldrig...i år kanske?
Musik kan förmedla härlig julstämning. Det har blivit en lite nätt samling med julskivor med allt från samlingsskivor till, årets nyförvärv, Charlotte Perelli:s julsskiva "Rimfrostjul". Gillar den, gammaldags arr och känsla.
Bilder kan också förmedla julstämning. Den första bilden hittade jag på en favvisblogg, decor8, och är underbar stadsbild. Den andra är en skogsbild.... Må så gott och stressa inte!



















Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...