22 december 2008

God Jul & Gott Nytt År!

Dan för dan före dan
ska jag efter jobbet springa på stan.
Handla det sista av maten,
som vi ska lägga på julefaten.
Jobbar idag och under morgondagen,
kommer nog känna mig lite slagen
när julaftonsmorgon den randas.
”Kom ihåg att andas!”
Julen ska vara frid och ro,
hemma i vart enda bo.
Det önskar jag er alla!
(…och några julenubbar kalla),
samt en gemenskap med vänner
och att ni julfriden känner.
Att ingen är ensam och alle´n
i juleljusens sken.
Jag önskar er alla en trevlig jul,
med klapp, kärlek och mycket kul!
Att Kalle och Tomten och släkten kan fira ihop
under gamman och glädjerop.

God Jul & Gott Nytt År!
Jag er alla önska får!

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...