17 december 2008

Kylskåp, samla familjen och gravad lax


I dag kommer min dotter hem (hon bor och studerar i Linköping). Det ska bli jätteroligt att ha hela familjen samlad. Ja, jag vet! Jag är en hönsmamma. Men jag vet att de mina också tycker om att vara tillsammans. Barnen t.o.m. föreslår att vi ska göra saker tillsammans, trots att de är vuxna. Det känns som om de trivs eller…?

I går så köpte vi ny kyl och frys, bättre och miljövänligare. Den gamla frysen ska vi inte tala om så mycket ström har den dragit. I dag skulle min man installera dessa. Han ringde till mig och sa ”du, de behöver ytterligare 13 cm för att få plats, har inte riktigt räknat med det.” Nu gick det att lösa temporärt. Jag vill INTE bygga om köket en vecka innan jul!!!! Efter, däremot, är en helt annan historia. Oavsett när de installeras, det ska bli skönt med nya, det är ett behov, om man så säger….

Annars så är det full upp på jobbet. Alla ska ha sitt åtgärdat innan jul. (Har vi hört det förr?) Alla julklappar är inhandlade. Den mesta julmaten är fixad, förutom den gravade laxen, som min far får göra underverk med. Det finns ingen som gör så god gravad lax som han. I morgon så hämtar vi vår julgran. I helgen får vi göra en vanlig veckostädning, sen kan det bli jul…."Intet är som väntans tider!"

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...