14 januari 2009

Var dag är inte vardag


Så är vardagarna här efter långledigheten vid jul och nyår. Eftersom vi har tre (!) födelsedagar under helgerna så blir det mycket firande och det tycker jag är roligt. Men nu kommer oxveckorna, som det ålderdomliga uttrycket säger. De vanliga dagarna, vardagarna. Men jag tycker om vardagar också. Lunken och ron som kommer av rutiner. Ja, jag vet, jag ÄR tråkig! men någon måste vara det också....

Nu börjar Thailandsresan närma sig. Tre veckor kvar och resfebern börjar sätta in. Vi fick mer info, via mail, av våra vänner på plats. (De bor i Thailand under vinterhalvåret i eget hus.) Just nu är det 26 grader...låter bra. Det ska bli så skönt med semester, även om resan dit är dryg. men det är bara att packa stödstrumpor, kudde och en bra bok så ska det nog fungera!

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...