1 mars 2009

Städning , en mezzosopran och Vasaloppet


Städning är ett måste. En del säger att det är avkopplande och de tänker så bra när de städar. Avkoppling är inte vad jag förknippar med städning. Inte så det är avskyvärt, jag och att städa har snarare ingått någon slags förlikning. "Om du städar hemma, så ser jag till att samvetet är någorlunda rent!" Nåt åt det hållet, om ni förstår? Det känns bra när det är gjort. Punkt, slut.

Melodifestivalen har ju inte engagerat mig så mycket detta år. Vi var ju bortresta när de första två delfinalerna gick av stapeln. Men jag och mannnen var bänkade i går kväll. Den kväll då, enligt all media, Sarah Dawn skulle golva alla och gå direkt till finalen. Inte! Jag hade stora förväntningar (AB:s Tobbe hintar), men när jag lyssnade på låten var det...nja. Hört den förr, om ni förstår. Däremot var kvällens behållning nr1, La Primadonna Malena Ernman! Underbar röst, mycket bra låt, bra underhållning och så är hon så snygg!! Mannen och jag var helt eniga: Skicka Malena till Moskva!!

Vem som var kvällens behållning nr2? Darin, så klart. Personlig och så bra.

Söndag morgon så ligger vi soffan och följer Daniel Tynells färd mot sin tredje seger. Grattis! Suveränt upplägg av loppet.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...