29 mars 2009

Va!! Sommartid??

En rapport från en söndag som började lite tidigare än förväntat.

Med allt snack om Earh Hour så försvann omställningen till sommartid någonstans på vägen. Jag hade lovat att hämta sonen efter en liten utgång i den närliggande staden. Ok, upp och iväg. När vi sedan satt i bilen så hade han lite ågren: "Glömde det där med sommartid och jag tappar en timme. Jag som ska ju jobba i morgon..." Hoppla! Just det, sommartid var det! Väl hemma så ställde jag om klockorna. Hur det gick i morse? Både mannen och sonen HAR sett piggare ut. Men de kom i väg!

Hur gick det i går? Släckte ni ner? Det gjorde vi , tände några ljus och myste. Det var väldigt rogivande att slippa TV:n och alla lampor. Man kanske skulle ha en tvfri dag i veckan. Det blir alldeles för mycket slötittande och man kan faktiskt koppla av med annat. Läste på WWF:s hemsida att en MILJARD människor var med i manifestationen!

Sist, men inte minst, svenska fotbollslandslaget spelade 0-0 borta mot Portugal i VM-kvalet. Försvaret var på topp och Lagerberg hade tänkt rätt. Hmmm...ska han stanna eller inte?

Vad jag ska göra? Bokföring + stryka + lita annat kul(?)...

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...