20 december 2009

Let it snow...part II

Så är det fjärde advent och det snöar sedan i går. Allt bäddas in i ett fluffigt täcke. Det är fantastiskt att det blir en vit jul. "Me like a lot!!" säger den sanna julaholicen.

Nu har jag både sonen och dottern hemma. Sonen över helgen (tillbaka till julafton) och dottern över julen. Det var så mysigt att sitta runt matbordet i går kväll och äta middag tillsammans. Det händer inte så ofta så det är bara att njuta när tillfälle ges. Jag är så tacksam för min härliga familj, jag älskar dem så mycket.

I dag ska vi till Stockholm, julshoppa lite och äta middag hos svärmor. Hon är en alert 84-åring med koll på läget och en god vän. Det ska bli mysigt.

Nu sitter jag här vid frukostbordet och har det bra. Fjärde adventsljuset är tänt, tillsammans med några andra ljus. Jag tänker på en ung släkting som är allvarligt sjuk. Det är tungt. Vi tänker så mycket på honom och hans familj. Många känslor finns, men inte så lätt att klä i ord.

"Familjen är hjärtats fosterland". (Guiseppi Mazzini)

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...