22 december 2009

Nu närmar det sig!

Nu är julen nära, dan före dan före dopparedan. Julmaten är inköpt, julklapparna är inköpta, dottern på plats och pyntet på plats. Fattas sonen (kommer hem i morgon kväll) och julgranen (kommer i morgon). I morgon är jag ledig och ska fixa revbenspjäll, skinka och jansson, lite städning + slå in det sista av julklapparna. Ska bli mysigt.

Som jag redan sagt tycker jag mycket om julen. Pynta, tänka ut bra julklappar, vara tillsammans med familjen. Den här julen blir den första utan varken mamma eller pappa närvarande. Det känns tungt. Men i hjärtat är de alltid närvarande och minnen är ett bra sätt att gå vidare.

Jag hoppas alla ni där ute får en bra jul. Det finns så många ensamma, både gamla och unga, som tycker julen är förskräcklig. Familjehögtiden visar bara hur ensam man är. Som tur är finns det många frivilliga som har öppet hus och
välkomnar till julfirande. All heder till er! Ni visar verkligen vad julens budskap innebär. "...frid på jorden och till människor hans välbehag".




Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...