3 februari 2010

Melodifestivalen närmar sig

...och för att fira detta så är en ny schlagerheader på plats. Den visar några deltagare som gjort succe´ och inte så alls... Det sistnämnda gäller Forbes som 1977 sjöng "Beatles" och vann den svenska uttagningen. Sämre gick det i London (!) där de hamnade sist. Det var INTE smart att tävla med den titeln i Beatles hemland. Däremot tycker jag fortfarande om låten. "Beatles gav oss sin musik...."

Sedan har vi "Nygammal vals" från 1966 som framfördes av Lill Lindfors och Svante Thuresson. De blev tvåa i europafinalen! En läcker udda låt.

Sist, men definitivt inte sist, Björn Skifs. Kommentarer överflödiga...orden tryter (som det gjorde i 1978 i
europafinalen).

Ja, jag erkänner. Jag är vitamargarita och jag är sch
lagernörd. Ingen hemlighet direkt. Älskar musik i de flesta former.

Nu, dags för jobb. Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...