27 mars 2010

Guys, guys....always guys

Ok, Claudia vann inte. Hennes analys var nog riktig: "Mattias har många fans där ute". Det avgjorde det hele...alla flickor. Ja, han är snygg och ja, han kan dansa. (Som jag skrev i gårdagens inlägg). Men jag hade unnat Cladia att vinna. Men vi har uppförsbacke, vi tjejer, många gånger.

För att knyta an till fördelen att vara man: jag står och stryker framför TV:n, nu på förmiddagen. "Extreme Home Makeover" rullar. En man har blivit ensamstående (frun försvann) med fem tonårs-/vuxna söner. Han har hjärtproblem, så han kan inte arbeta, de har det fattigt. Ty (som jag gillar i vanliga fall) sitter i soffan. "Du har fem söner. Du har verkligen haft tur".!!!!!!! Halååååå, vilket århundrade lever vi i? Dålig smak i munnen, Ty.....

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...