30 maj 2010

Mammas dag

...kanske är ett kommersiellt jippo, men alla mammor är värde kärlek och respekt, varje dag.

Jag ska hylla min mor. En glad kvinna med glimten i ögat. Jag saknar henne. Jag saknar samtalet och diskussionerna. Jag saknar de varma kramarna.

Tyvärr förlorade jag min mor lång innan hon gick bort. Jag och alla hennes nära och vänner förlorade henne till Altzheimer. Den formade min mor till någon helt annan än den kvinna hon en gång var. Än den tjej som jag gick på fotboll med (inbiten Bajare), än den jag gjorde stan med, än den underfundiga tjej som var min mor. Puss, mamsen! Känner jag dig rätt så tar du väl en svängom med pappsen, i de högre höjderna.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...