13 maj 2010

Nål & tråd & livet

Det är dan efter dan och det känns bra. Sonen kom hem i går kväll, mannen är på tur-&-retur-resa för att hämta vår nya bil, en Citroen, vad annars .-) , och jag sitter vid frukostbordet och njuter av att inte behöva stressa. Ledig i dag...nja, det var ju inte riktigt sant. Ska jobba med ett nytt projekt som förhoppningsvis kan bära frukt. Kryptiskt? Tyvärr kan jag inte berätta mer just nu...återkommer.

Gårdagen var trevlig och lagom. Kära svärmor bjöd på lunch och vi shoppade. Trevligt som vanligt. Innan jag åkte hem så tittade vi på gamla foton. Härligt! Vi ska fortsätta att gå igenom hennes foton, det ska bli så kul. Dottern, släkt och vänner hörde av sig. Underbart! Formellt firande tar vi helgen på ön. Alla jobbar ju eller är upptagna. Mannen då? Jag fick pengar att shoppa kläder för....redan börjat. :-) Tack, älskling.

Att fylla år är för många en prövning. "Jag har inget att fira". FEL, alla har någonting att fira, alla är värda att fira. Jag blir äldre, livet är så, varför gräva ner sig? Fira istället att du blivit ett år klokare (nja, lite i alla fall?) och att du är vacker och alldeles, alldeles unik!!

And so to so
mething completly different: Jag är en sytant sedan mycket unga år. Älskar att sy, sticka, virka och skapa. Med bloggarnas intåg så har jag funnit likasinnade. De senaste åren har skaparbloggar som visar hur man kan göra nytt av gammalt (helt enligt miljötänkets linje) vuxit fram. Här är några skaparfavoriter:

Adventuresindressmaking är fantastisk. Hur många underbara ideer som helst! Tack, Suzannah!


Dödergök ä
r en formidabel stickerska! (Heter det så...?)

Min inspiration är en blogg som bara gör en så lycklig. Vackra färger och fantastiska skapelser.

Kurbits...naturligtvis!

Craftleftovers...namnet säger allt.

...och så sist, men definitivt inte minst, en stor favvis. En bloggerska med outsinlig fantasi: Pysseliten. Man blir glad varje gång man läser den.

Läs själva och inspireras. Att skapa är en underskattad terapi.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...