4 juni 2010

Så blev det fredag igen


...och jag sitter vid frukostbordet. Ledig från ett jobb och ska strax gå ut till ett annat. Bookkeeping, you know...

Det regnade i går kväll, men nu är det underbart. 23 grader och solen jobbar hårt. I eftermiddag åker vi ut till ön. Det ska bli underbart...även om jobb väntar där också. Lite lättare att jobba när man kan ta en siesta på bryggan när man vill. ;-)

I går så blev jag officiellt ägare till pappas hus. Lagfarten var klar. Känns mycket underligt, men väldigt bra. Bra att huset stannar i släkten, att vi ska göra i ordning det och att sonen kanske ska bo där. Underligt för att det var ju inte längesedan det var mina föräldrars hem och nu är de borta. Det tar nog tid innan det fastnat i hjärtat...


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...