13 augusti 2010

Förebilder & vackra saker & uppiggare

Jag har en tendens att undervärdera och sätta mig själv sist på listan. Då behöver man förebilder. Kvinnor som är intelligenta, vackra och som går sin egen väg UTAN att kliva på folk.

Jag har flera förebilder, men jag ska presentera två kvinnor...den här gången. De bara ÄR underbara.

Vi börjar med Clara. Underbara Clara med fantasi och kreativitet som ingen annan. Hon tänker miljö, hon tänker återanvändning o liv utan "måstesaker" ( de där sakerna som många av oss tror att vi måste ha för att vara lyckliga). Hon är ödmjuk, men är samtidigt stark i sig själv. ...och nu ska hon bli mamma. Lyckliga barn som får en sådan mamma!




Den andra kvinnan som jag högaktar är även hon en som går sin egen väg. (Inte så konstigt kanske med sitt påbrå!) Hon har stil, hon har det och en osviklig känsla för vad som klär henne. Elsa Billgren. (Se mer av henne i "Antikdeckarna" där hon letar vintagekläder.)






Jag gillar människo
r med ett eget uttryck och de som går sina egna vägar. De ger mig mod att följa min egen övertygelse. Tack för att ni finns!

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...