16 september 2010

En av två på plats


Efter gardinfixet var det dags för *tata!*: sätta upp bokhyllan. Mannen hann förbi Ikea redan i går och inhandlade största Expediten och två vitrinskåp.

Efter middagen så skruvade mannen ihop bokhyllan och vi satte den på plats. Väl där upptäckte vi att vi måste kapa golvsockeln en bit, så att hyllan kan stå dikt mot väggen + att vi måste flytta två eluutag. En baggis :-) för min händige man. Två spottar som lyser upp hyllan var kronan på verket.

Sedan satte vi oss ner och diskuterade hur rummet skulle se ut för övrigt. Resultatet blev att pianot kommer att få flytta till mitt nya arbetsrum., annars blir det för mycket möbellagerkänsla över det hele... M.a.o. så kommer mitt arbetsrum verkligen bli MITT arbetsrum...eftersom det är undertecknad som klinkar.

Vitrinskåpen kommer att skruvas ihop när vi har målat trädelarna vita, för att passa in.

Rummet kommer att bli sååååå bra. Är sååååå nöjd. *lalalala*

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...