19 september 2010

Rösta på hösten


Söndagen fram tills nu:

*Vi har varit och röstat. Jag har aldrig förhandsröstat och det beror på att jag tycker att det är en fest att gå och rösta. En fest för demokratin. När man åker till vallokalen, träffar diverse bekanta (inklusive de som sitter som valförättare), lägger sin röst i kuverten, lämnar och blir avprickad.

*Vi har tagit upp båten. Hua, så botten såg ut, trots att vi skrubbade av den i somras. Jag antar att nu ÄR det höst... när båten står på land. *suck*

*Nu ska jag röja bland en massa saker som ställts undan. Jag ska leka "Slänga? Ge bort? Sälja?´Behålla" - leken". *pust* Inte så kul, men nödvändigt.

...sedan väntar valvakan i kväll. Ska jag vara ärlig så tror jag inte att ett säkert valresultat blir klart i kväll. Förhandsrösterna kommer nog avgöra.


Sunday so far: We have voted. Yes! I´m glad I live in a real democracy. The boat is now standing in our garden. It means fall is here.*sigh* I´m going to play the " Throw away? Give away? Sell? Keep?"-game. (I have a lot of stuff to take care of.)


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...