7 oktober 2010

1:a onsdagen i oktober = marknadsdags!


I går var det marknad i vår lilla stad. En gammal tradition. Men idag är det inte bönderna som åker till "Tälje" för att sälja.

Jag tog en titt efter jobbet, det tog knappt en halvtimme att gå igenom marknaden. Och? Samma, samma (skräp och tingel) + en del matnyttigt. Just mat var det jag handlade: nybakat bröd, den underbara varmrökta laxen från Fogdö (prova om ni kan!) och, naturligtvis, marknadsgodis.

Men...för första gången träffade jag INGEN jag kände igen, Kändes konstigt...
(Bilden är en skärmdump från dagens Norrtelje Tidning).

Yesterday was Marketday, a very old tradition. A lot of junk (sorry to say), but also the wonderful Fogdö salmon (that ended up in my schoppingbag...mm).

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...