19 januari 2011

Mer harig med åren

Jag har blivit mer harig med åren. 

Just nu tänker jag mest på bilkörandet. I dag är det rejält snorigt på vägen. Från blött på vägen och +2 i går, till -3 och kallt i dag. Förr hade jag bara kört och så var det bra med det, men nu är jag bra mycket försiktigare. Rädd för att skada mig och andra. Rädd att förstöra min bil. (Materialist? Kanske det. Men det är så ohemuligt dyrt med allt som har med bilar att göra....)

Ja, jag är äldre. Ja, jag är närmare pärleporten. Men  sanningen är nog att livet är mig kärt, med allt det underbara som det innehåller. Det tog så lång tid att verkligen lära sig uppskatta livet och nu vill jag ta vara på varje sekund. Så så är det väl ok att ta det försiktigt? 


I don´t take risks like I just to do. Older? Yes. Wiser? Maybe. Love every moment of live.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...