13 februari 2011

Jaha...ok...vad ska jag säga nu? Stjäla nummer.

I går så tittade jag på Melodifestivalens andra deltävling från Göteborg. (Såg inte den första.)


Det känns som en Airbus, tung i gumben och för en massa oväsen, som aldrig vill lyfta. 
Det känns inte lika mycket fest, inte lika mycket party och arenaunderhållning som förr. 
Varför? 
Scenen är väl snygg? Eller inte? 
Samma, samma är INTE nytt.
"Underhållningen" med Peter Stormare är usel. 
"Bad cop bad cop" är usel.

...och i går var det inte så bra kvalitet på varken sångerna eller artisterna, bortsett från Sanna och Brolle som gick vidare till Globen. Men t.o.m. de var inte i sitt vanliga esse.
"Elektrisk"  och Babsan var så falsksjunget och så pinsamt att skämskudden kom fram.

Men Richard och Marie var bra och säkra. Proffsiga och inte flamsiga.

Määäännn! Varför stjäla? Kan man inte komma på egna ideer? Pratar om inledningsnumret med rappande Marie. Hon var bra, inte tu tal om det. Men det är en direkt ripoff av Natalie Portman. (Via malin h hos Alex.) Se här.


Fast ska jag vara ärlig tyckte jag Marie gjorde den bättre. :-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Vill du bli dagens blogg?
Passa på att gå in och anmäl dig!

De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)

eller kanske Följa varann på bloglovin?
Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!
(obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...