4 mars 2011

Härligheten har anlänt

Jag har skickat efter några reaböcker. Hinner inte slåss bland hyllorna. 
I går hämtade jag ut paketet. Är det inte härligt att öppna en oläst bok? Så mycken upplevelse framför sig.

Kepler visar jag först. Jag är väl en av de sista som läser dem (är ju två som skriver under detta namn). Kastade mig över "Hypnotisören" direkt.




Sedan har jag köpt Coelho´s "Alkemisten", en klassiker. Har precis upptäckt honom. (Han är ju bara en av världens mest kända författare, men jag sa ju att jag är lite saktfärdig ibland. )
Sedan blev det Agneta Sjödins "En av de tolv". Hon är ju inspirerad av Coelho, så det är väl logiskt. ;-) Boken handlar om Jakob, en av Jesu lärjungar.


Sist, men absolut inte minst, "De fattiga i Lodz", av Steve Sem-Sandberg.  Handlar om det judiska gettot i Lodz under andra världskriget.


Jag ser fram emot alla böckerna, men av olika orsaker. Är en allätare när det gäller böcker, jag tycker inte om att snöa in mig på en genre. Det finns så mycket läsvärt i alla världar...

Bought some books att the big book sale. So looking forward to the read.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...