12 mars 2011

Jag har det bra

Ingen skulle behöva detta, men det händer. Jag talar om jordbävningen och den efterföljande tsunamin. Fruktansvärda bilder och man kan inte tänka vilka tragedier som följer i dess spår. Man känner sig så liten när man ser bilderna därifrån. 

Sendai, Japan, efter tsunamin

Sedan blir det inte bättre av att kärnkraftverket i Fukushima har panikstoppats och i.o.m. detta inte kan kylas som det ska och följaktligen riskeras en härdsmälta. För mig känns det ofattbart att man bygger kärnkraftverk i jordbävningsdrabbade områden.

I dag ska jag först på födelsedagslunch för en 25-åring, barnens kusin, och sedan blir det myskväll med mannen och finalen i Melodifestivalen. Känns konstigt att ens skriva om det, men det är mitt liv just nu och livet levs varje dag, både ont och gott. Mitt liv är gott just nu.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...