27 mars 2011

Vägen leder till okända ställen

Jag har ärvt ett hus efter mamma och pappa och nu ska vi restaurera det. Förhoppningen är att återställa det i ursprungligt skick.

Jag letar på nätet efter bilder på hus och inredningar från 20-talet och då hamnar man på olika underbara ställen. Se här:

"Livet i Grundtjärn" En tjej från Göteborg som flyttat till ett torp i Norrland.

Henne hittade jag hos "Mitt universum".  Den bloggen handlar också om gamla hus.

Det finns så många intressanta människor och läsvärda bloggar där ute. Ibland tar jag en "länkresa" och bara länkar mig vidare och vidare och vidare....och då hittar man mycket fint...motsatsen lämnar vi därhän.



Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...