19 maj 2011

En besvärlig sak och ett torp

Ni vet vad detta är, eller hur? 



Bortklippta (från en blus) säkerhetsband. Meningen är att det ska hindra plagget från att ramla ner från galgen. Helt ok...om det vore ett plagg med stor urringning, men nu finns de på alla j....a plagg av alla de sorter. Jag knipsar helt sonika bort dem, annars får jag små ormar som krälar sig fram i urringningen. Sedan hänger jag plagget på en bra galge eller viker ihop dem, innan garderoben hägnar. När de behövs behåller jag dem. Hur gör ni?

Det var en drapa om någonting mycket viktigt....

Nu närmar sig slutet för plockandet på Båtsmanstorpet. Det har tagit lång tid. Det gör så när det finns mycket saker och många minnen. Nästa vecka kommer snickarna och målaren. Det ska bli så kul att renoveringen börjar. Känns väldigt bra att vi beslutat sälja efterupprustningen. Någon annan får sitta under boken och fika, någon annan får plocka äpplen på hösten. Det känns bra. Det är dags att gå vidare.



Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...