3 maj 2011

Snö & Att må bra

Aprilväder brukar vara upp och ner, men nu är det mycket ner (sedd ur vårperspektiv). Det snöar så vackert ute. Nu brukar ju inte snön ligga så många minuter den här delen av året, så man ska nog inte dra så stora växlar på detta....

På fredag ska ska vårt "Må bra"-projekt starta, på jobbet. Övergripande ska vi tävla mot ett annat företag i branschen, men egentligen handlar det om att må bra på individuell nivå. Vi ska börja med att träffa en fitnessproffs. För mig kommer det i precis rätt tid. Jag behöver ta hand om mig, både vad gäller mathållning och träning. Allt för stillasittande jobb + förkärlek för sötsaker = övervikt. Att ena knät och mina höfter är dåliga från start hjälps inte upp av att släpa runt på extra kilon. Så jag ser fram emot den här sparken i baken. :-)


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...