27 juni 2011

DIY i väntan på festen

Lördagen blev en stillsam historia. Lite trötta efter midsommarfirandet tog vi det lugnt. Jag gjorde inte många knop. Lite krafsande i gruset för att ta bort ogräs (lättast när det har regnat), lite tvätt och grillande...

I går så var det dags att ta tag i festförberedelserna. Vi ska fira dottern nästa helg, hon har tagit kandidatexamen och det finns lite att göra. Till att börja med så fixade jag vimplar att hänga inne i tältet. (Vi kommer att ha ett tält i trädgården. Vi litar inte på det svenska vädret.) Jag klippte till uddar av tunn färgad kartong och sedan sydde jag, helt enkelt, ihop dem på maskin. Snabbt och enkelt. Eftersom de ska hänga "inomhus" så behöver det inte vara värre än så. Man kan ju klippa till, med uddsax, i tyg och sy ihop på samma sätt eller på ett band. Det blir ju mer beständigt.



Sedan knåpade jag ihop ett sångblad. Lite hjälp på traven behöver festdeltagarna. Man kommer inte alltid ihåg alla sångtexter. ;-) På baksidan satte jag Pippis sommarsång. Passande då dottern är rödhårig och fräknig och sommaren (?) är här.



Sist en bild på glasen som väntar på att fyllas av välkomstbubbel. Mmmmmm....


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...