14 juni 2011

Du slipper skotta snö

Vädret har ändrat sig från mycket varmt till ordinär svensk sommar, det vill säga runt 13-15 grader och molnigt. Jag tycker det är rätt skönt eftersom jag har svårt när det blir allt för varmt. Det är mer hanterbart när man arbetar, jag orkar mer.



Ja, jag tycker om soliga lagom varma sommardagar. Ja, jag älskar att sitta i skuggan eller under ett parasoll när solen lyser. Jag ska ju vara försiktig med solande, helst inte sola alls. Det är heltäckande och täckande solkräm som gäller… Men en god bok i skuggan + svalkande drickbart är underbart. :-)


Vad vill jag säga med detta? Ingenting annat än att statusen på vädret har fått mindre betydelse sedan cancerresan. Nu är det inte hela världen om inte solen lyser, för jag kan inte sola i alla fall. Det styr mig inte på samma sätt längre. Det är naturligtvis bättre med sol om man ska ha en utomhusfest (vilket vi snart har), men regnar det går det alltid att lösa, är det kallt går det alltid att lösa, är det molnigt går det alltid att lösa. Huvudsaken är att gästerna trivs.


…och även om det är kallt ute, fastän det är sommar, så slipper du skotta snö. ;-)






Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...