23 juni 2011

Tacksamt inlägg

Det finns en sak som bär mig mer än annat och det är min familj. Mina barn och min man. Kärleken till dem och kärleken från dem. Jag är en lycklig kvinna som har detta och önskar att alla fick ha det så. Såklart att det inte är en smooth ride varje dag, men det ska det inte vara heller. Att stötas och blötas är utvecklande.


Så blev det dagen före midsommar och jag har inte handlat "mellandags"-mat ännu. Ser INTE fram emot att slåss med medkonsumenterna. I vår lilla stad är denna dag den största försäljningsdagen för livsmedel under året. Ni ser bilden framför er? Horder av kundvagnar med sill, gräslök och köttbullar tränger sig fram mot kassorna.. Hua! Vapen? Lugn, framför allt lugn.





Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...