25 augusti 2011

Kameran tynger

I julklapp fick jag en kamera av min man. En underbar julklapp. 

Jag utnyttjar den inte så mycket som jag skulle vilja.Jag läser bloggar med underbara bilder från vardag och fest och vill också ta sådana bilder. Visst fotar jag men inte så mycket och inte i de sammanhang som jag skulle vilja. Jag är för feg helt enkelt. Tar inte med mig kameran, frågar inte om jag får fota, rädd att tränga mig på. Jag får väl göra som Elsa, ta kort och fråga sedan.

Det blir nog lättare om jag ger mig själv en utmaning. Den utmaningen blir att fota min dag, från morgon till kväll. Jag börjar med i morgon. Återkommer med resultatet.

Några av mina favoritfotografbloggare:

...och en massa fler som avbildar sitt liv.

Avslutar med ett foto från Light Stalking. Aktuell, fast från en helt annan tid.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...