10 september 2011

Gammalt blir som nytt

Jag har gradvis övertagit sonens gamla rum. Det ska bli mitt arbetsrum/gästrum/sonens sovrum när han kommer över. Det har tagit sin tid. Annat har tagit plats och tid.

Jag behåller sonens bokhylla.Ett gammalt skrivbord blir arbetsbord. Lite vit färg och vit vaxduk ordnar detta. Två ärvda mattor, i blått, har fått flytta in. Rummet har blå väggar och först tänkte jag måla om, men har tänkt om. Färgen blir kvar och accenterna går i vitt och rött. Jag hoppas att det inte blir för mycket "Rule Brittania". Några ärvda bedagade stolar klädda i rött sammet passar precis in. (De har stått ett tag och vi visste inte vad vi skulle göra med dem. Men vissa saker måste ligga till sig, så är det bara.)

I går plockade jag ihop den lilla stereon och satte på plats. Sedan gick jag igenom alla gamla cd-skivor. Det blev en nostalgitrip av stora mått. Bland annat hittade jag Peter LeMarc. Håller än, på alla sätt och vis. 

Det broderade är en gardin, som jag ärvt efter mamma. Ska lagas och användas.
Nu får jag lyssna igenom resten när jag sitter och jobbar. Blandad musiksmak, eller ? :-)



Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...