30 oktober 2011

Avslut och nystart

I går var vi ute på ön och stängde till för säsongen. Vi hade ett underbart väder och det var så varmt. Den här tiden förra året var det ju full vinter...

I båten på väg ut.
Astrarna blommade för fullt och några styvmorsvioler blommade fortfarande. Fantastiskt.

 

Vi plockade in trädgårdsmöbler, krukblommor (jo, de blommade fortfarande) och annat smått och gott som mår bättre inomhus under vintern. Låste och stängde. 

En tradition är att äta hemgjord ärtsoppa med varm punch och varför frångå sådana trevliga traditioner? 

Vi stannade tills solen började gå ner och det var så fantastiskt vackert. Det spelar ingen roll vilken årstid eller väderlek, det är lika fascinerade att titta på havet.

 

...och så var det säsongsstart för "Så mycket bättre" och enligt dagens tidningar tycker tittarna att det, just, var så mycket bättre förra säsongen. Jag gillade programmet. Det kom inte upp i samma klass som förra säsongen, men jag tänker inte tycka mer än så, utan tittar vidare. Jag gillar konceptet att invanda låtar får en ny tolkning och därmed en ny dimension.

Mr Ledin inledde den nya säsongen

Translate: We closed the island for the season. It was warm and beatiful...as always.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...