31 oktober 2011

Prata väder

Det brukar påstås att vi svenskar gillar att prata väder och det är nog sant. Så nu pratar jag väder ("Va, gör du?").

För två år sedan gjorde jag detta inlägg. Då hade det snöat 30 cm (!!). Nu visar termometern 7 plusgrader och det spås en mild vinter. Gillar jag det? Njä.Jag gillar snö, inte mycket snö, inte 30 cm på en natt, men lagom med snö. Det bäddar in naturen så vackert. Jag är ingen fan av "engelska" vintrar, milda och snöfria, slask och blask. Snö tack, lagom med snö, tack. Fast den får ju dröja till första advent.  

Mars i år, en bit av den kvarglömda trädgårdsmöbeln sticker fram.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...