15 oktober 2011

Så har jag varit på mässa

I går så besökte jag Hem & Villa-mässan i Älvsjö. Det blev inte tåg som jag tänkt, utan jag åkte bil.
(Dotterns upplevelser av inställda/försenade tåg fick mig på andra tankar.) 

Jag var på plats 20 minuter innan de öppnade och det var tur. Fick en parkeringsplats och sedan sa det bara swosch så var det upptaget överallt.

Utvärdering? Mindre Hem & Villa-del. MÅNGA badkar i form av, just, badkar, pooler, badtunnor och spabad alla dess former. Det upptog mycket plats. (Vi tittade just på spabad. Tanken är att vi kommer installera ett sådant vid ombyggnaden.)

Jag missade helt föreläsningarna, utan vandrade runt och inspekterade badrum, altandörrar och kök. Urvalet var helt och hållet på grund av vår stundande ombyggnad. Mycket snyggt och en del mer flashigt än användbart.

Trappa är ett annat ämne på grund av ombyggnaden. Vi tittade på raka trappor med glasräcken och svängda eleganta amerikanskinspirerad, hos Trappforum. Vi fastnade för det sistnämnda, är mer vår stil.


Slutligen var det Matilda Bengtsson som fångade min blick. Hon tillverkar fantastiska träd i metalltråd. Helt makalösa....se själv.



Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...