5 november 2011

Att minnas

I dag är Alla Helgons dag i Sverige.

I dag ska vi minnas de som inte finns mer hos oss.

I dag och alla andra dagar tänker jag på mina föräldrar som jag inte längre har i livet. Min glada omtänksamma mamma och min nästan aldrig vuxna pappa. 

Det var inte alltid lätt att växa upp med dem, men jag tänker på det glada, goda. Jag tänker på deras gästfrihet, deras sätt att gå egna vägar, deras glädje i andra människor och ,framförallt, deras kärlek till varandra. De fick många många år tillsammans. Älskar er.

I dag tänder vi ljus för alla som gått bort och för de som står kvar i sorg och minnen.


Translate: Today is All Saints Day in Sweden and a day to rememeber the loved ones who passed away. I light a candle for my dear parents.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...