5 januari 2012

Förändring / 4 januari 2012

Livet förändras ständigt,  ingenting är konstant.

I går träffade jag min coach på TRR. Eftersom jag är en nyblivet arbetslös tjänsteman i den privata sektorn (puh), så har jag rätt till hjälp från Trygghetsrådet. Det blev ett mycket bra möte med en lyhörd coach. Det här kommer att bli bra, så känns det och så ska det bli. Det har jag bestämt. Basta!

Efter mötet hämtade jag upp kära svärmor i Solna. Solna är en kommun i förändring. Nya nationalarenan byggs nu och den gamla ska rivas och ersättas med bostäder. Tvärbanan ska passera Solna och det växer fram någonting helt nytt. I och med att trafiken leds ner under jord kommer det bli ett betydligt tystare och lugnare centrum. 



På kvällen firades mannen med trerätters middag och presenter. Om vi säger så här: han blev ekiperad. ;-)

Transl: If you´re an unimployed white-collar worker TRR could help you, so I went for a meeting. It turned out very well.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...