9 januari 2012

Sakta så försvinner de..../ 8 januari 2012

Vilka försvinner? Jo, julsakerna.

Ja, jag vet att det finns de som tar bort allt på annandagen, men som en julfan av stora mått så vore det INTE bra. Jag brukar plocka bort några saker i taget, för att inte göra saknaden så stor. Det brukar kännas så kalt och mörkt när alla saker, lyktor, lampor och stjärnor är borta. Det gäller att ersätta med andra lampor och många stearinljus. En sak får dock stå kvar ett tag, utomhusgranen. Den tar jag bort när det blir ljusare....

Nu är de, nästan, nedbrunna och borttagna...
 
Transl: As a huge Christmas fan it´s always sad to de-christmas the house. Solution? One piece, or two, every day.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...