12 februari 2012

Deltävling Göteborg

Vi gör som vi alltid har gjort, det räcker nog. Medverkande Sonja Alden, Andreas Lundstedt, Timotej och Tomas di Leva. Resultat: Alden, Lundstedt och di Leva utslagna, Timotej till andra chansen.
Ibland ska man sikta på något fräschare. Det gjorde David Lindgren och kom till final i Globen direkt.

Bild SvD
 
Nog om det, här är mina poäng:

Soldiers – Ulrik Munther
Ja, han är söt, men det räcker inte för mig. Låten var ingenting som fastnade hos mig. Men vem vet, den kanske vinner i längden. Inte i Globen, men hos mig.
4 paljetter av 10

Baby Doll – Top Cats
Glatt och trevligt.  Mer? Glatt och trevligt. Inget nytt under solen i rockabillysvängen.  Och vad sjöng han? Fraseringen var under all kritik.
3 paljetter av 10

I din himmel – Sonja Aldén
Sonja Aldén sjöng Sonja Aldén och i den mer svulstig version av Sonja Aldén. Nej, bättre kan du.
3 paljetter av 10

Aldrig aldrig – Andreas Lundstedt
Gillade detta. Kanske beror på att jag gillar Hr Lundstedt så jag är väl färgad.  Men ändå, jag gillade detta fastän det var ett safe case.
5 paljetter av 10

Stormande hav – Timoteij
Ännu ett säkert kort. Tjejerna var inte ute på ett stormande hav, de kajkade runt i en eka av igenkännande. Fast jag är ju svag för grupper med folkmusikinsmygning….
4 paljetter av 10

Shout It Out – David Lindgren
David har en suverän pipa. Numret var proffsigt och jag gillade att det var kostymnissar som brejkade. J Värd att gå till Globen.
6 paljetter av 10

Det går för långsamt – Mimi Oh
Kvällens ”vi-tar-in-ett-oskrivet-kort-som-får-sjunga-en-skämskudde-låt”. Ska man inte kunna sjunga för att vara med? Nog om detta.
1 paljett av 10


Ge aldrig upp – Thomas Di Leva
Thomas gjorde som Sonja och Timotej, han hade en låt som var ett säkert kort i välkänd stil. Glad, uppfodrande och härlig. Jag gillade det här. Men det var jag ensam om, tror jag.
6 paljetter av 10


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...