25 februari 2012

Deltävling Malmö

Så var det sista deltävlingen, den här gången i Malmö.

Fru Bergström är tillbaka. Har inte riktigt saknat henne som programledare, men filmerna med alla figurer älskar jag.

Sarah, jag säger bara SARAH. Den donnan kan sjunga.

Liza till Globen. Mannen tipsade om detta, men jag trodde honom inte, men ha fick jag. Grattis Lisa!

Till andra chansen kom Christer-Lotta (!) & Dynatzy (Yes!).

Danny till finalen. Helt rätt!!!

Källa Aftonbladet
 
Mina betyg:

Charlotte Perelli – The Girl
Läckert nummer. Låten behöver lyssnas igenom flera gånger, men jag gillar den.
7 paljetter av 10

OPA!  – Allt blir bra igen
Vacker refräng. Versen….njääää. Eftersom jag är svag för grekiska klanger så blir det:
5 paljett av 10

Dynatzy – Land of broken dreams
Gillar detta. Punkt.
7 paljetter av 10

Lotta & Christer – Don´t let me down
Medelålders är det nya svarta. En riktig gammaldags SCHLAGER. Tyvärr…
2 paljetter av 10

Hanna Lindblad – Goosebumps
Jag har redan glömt den.
2 paljetter av 10

Axel Algmark – Kyss mig
Håkan Hellström wannabe. Hopp och studs och glädje och nej inte my cup of tea.
2 paljetter av 10

Lisa Miskovsky – Why start a fire
Snygg, intelligent och en ganska sjyst låt. Men den håller inte stardustkvalite.
6 paljett av 10

Danny Saucedo – Amazing
Ok, jag viker mig. Mr Saucedo är proffsig i ett härligt nummer.  Men han sjöng bättre förra året.
8 paljetter av 10

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...