5 juni 2012

En tisdag i livet

Sitter vid frukostbordet. Det är mycket varmare än på länge. Himlen är, i alla fall, till hälften blå. Har vi tur så slipper vi regnet.....

I dag blir som de flesta dagar just nu, en jobbsökardag. I går tänkte jag räkna efter hur många jobb jag sökt, men ångrade mig. Det finns ingen anledning att gräva ner sig. Det räcker att jag vet att det är många och, tillika, många "nej tack". Självförtroendet är ett konstant jobb. Speciellt i dessa dagar.

I går målade jag sista lagret målarfärg på mina stolar. Nu är det dags att sy överdrag. I går gjorde jag ett mönster. Vi får se om jag hinner sy överdrag den här veckan. Klassisk blå-vit ruta blir det. 

När jag ändå hade penseln framme så målade jag en ful-furu-spegel i vitt. Den kommer att ersätta den urgamla avskavda saken i badrummet. Ibland händer det...

Många stift höll fast den gamla klädseln.

Som sagt var, i behov av kärlek.

Trasigt...

Före bild...efter kommer när de är klädda.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...