2 juli 2012

Bläck på papper

I dag ska jag skriva på anställningspappren för mitt nya jobb. (Börjar den sista juli.) Det känns väldigt bra. Ett intressant och som jag tror, utvecklande arbete. 

Arbetsorten gör dock att jag inte kan pendla alla dagar, det blir för slitsamt. Jag kommer att ha ett övernattningsrum i Östhammar, så det kommer att fungera ändå. Mannen jobbar ju där från och till så han kan sova över han med.  :-)    Jag kommer ta det som ett tillfälle att ta hand om mig själv bättre och ta tag i träningen, när det inte är så mycket som kan distrahera mig. (Ingen TV t.ex.) Skogen ger ju t.ex. tillfälle för härliga promenader. 

Sedan ska jag skriva. Det är verkligen dags att ta tag i drömmarna igen. Ingen hindra mig mer än mig själv.

Men först ska jag ha semester och glo på den här utsikten. Det ska bli skönt. Inget jobbsök, bara njuta. Jag har beställt bra väder. Vi får se om det levereras....




Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...