29 juli 2012

Så var det dags

I dag är min sista semesterdag

I morgon börjar mitt nya jobb. Det är inte bara ett nytt arbete, det blir ett ny tillvaro för mig eftersom jag ska veckopendla. Jag har ju turen att kunna veckopendla eftersom jag har boende i närheten (12-15 minuter), och det kommer att bli bra. Ledig tid kan jag ägna åt mig själv på ett annat sätt än tidigare. Träna, skriva, läsa... Sedan kommer mannen upp i veckorna ibland, på jobb, så vi kommer att ses oftare vissa veckor. :-)

Vi är i slutet av juli och det märks. Vår underbara rosbuske blommar för fullt, men inte länge till. Krukornas blommor är också på gränsen, men som rosorna, fortfarande vackra.






...nu ska jag bara fixa internet, för just nu är det "inte nät" i mitt veckoboende. :-(

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...