6 juli 2012

Tillbaka

.... efter två dagars intro på nya jobbet. Det känns hur bra som helst. Det innebär både bekanta arbetsuppgifter och nya utmaningar i en bra blandning. Trevliga arbetskamrater och utvecklande arbete. Kan det bli bättre?
Enda abern är avståndet. 21 mil t&r är lite långt att åka varje dag. Nu har jag tur så vi kommer att göra i ordning ett övernattningsrum i Östhammar, vilket innebär att jag kommer att veckopendla. Innebär mer egentid , vilket jag ser som mer tid att ta hand om sig själv. Träna och skriva. Inte dumt om man ser det från den sidan. Sedan kommer ju mannen upp ibland och jobbar i Östhammar, så det behöver inte innebära veckovis frånvaro jämt :-)
Men innan allvaret börjar så blir det tre veckors semester.Vi börjar med att åka ut till ön i kväll. Synd om oss? Tror inte det!
Hoppas på varma dagar på bryggan, addera ett bra korsord = hur bra som helst.
En båttur eller två hoppas jag på. Här Växlets fyr inte långt från ön.
Vissa återkommer varje år...
...om jag sedan känner att jag vill och hinner ska jag måla skåp.

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...