30 september 2012

Låååångt mellan varven

Nu är det långt mellan blogginläggen. En vecka sen sist. Det finns ett antal ursäkter.

Jag kan inte skriva om jobbet i sig. 
Men jag kan skriva att jag har mycket fina arbetskamrater. Fantastiska människor på alla sätt.
Jag kan skriva om att arbetet är intressant och utvecklande.

En annan ursäkt är att det mobila bredbandet inte riktigt orkar med sin uppgift, i skogen uppe i Östhammar. Bilder är tungt, filmer = nono, möjligtvis svt play, men inte alltid.... Så är det och jag har i alla fall uppkoppling, vilket många i glesbygden INTE har. Där är det inte jämlikt. 


Skymning i Östhammar

Men, jag kan skriva om det trevliga ljuspartyt som Åsa, en arbetskamrat, ordnade i veckan. Många trevliga människor och, som vanligt när Åsa är i farten, uuuuunderbara bakverk. Bland annat en äppelpaj to die for. Mumma. Köpte jag något? Japp, Vad? Hemligt. Julen står bakom dörren. 



...sedan blev det förkylt. (Många på jobbet är sjuka.) Orkade jobba nästan hela torsdagen, på en timme när, men sen var jag rökt. Ont i kroppen och feber. Den här förkylningen är non grata på alla sätt. Jag får kurera mig genom att ta det lugnt, vila, dricka mycket. Hoppas det är bättre i morgon.

Vi skulle egentligen ut hit, men förkylningen satt stopp. Det får bli nästa helg...

Höstutsikt från bryggan 2011

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...