16 september 2012

Sommarhösten på ön

I går pausade mannen och jag i vårt jobbande, med målning och rörmokeri, och satte oss och fikade på bryggan. Det var underbart. Solen lyste med sin värme, som den inte gjort på väldigt länge, och vi bara satt och njöt. Sommarkänslan infann sig trots att vi är inne i halva september. Havet gnistrade och vi bara satt där...


...tills samvetet packade ihop fikakorgen och manade oss tillbaka. Efter lite mer jobb så var det dags för middag på verandan. Dagen slutade med mys framför tv:en, med mörkret kurandes utanför och ljusen tända inomhus.

I dag åkte vi hem tidigt, i ett fortfarande härligt väder. Jag har klippt gräset och hela familjen samlades till middag. Jag trivs när vi träffas runt matbordet. Sedan åker vi åt varsitt håll, barnen hem till sig och mannen och jag till Östhammar. Mannen jobbar just nu i Uppsala så han bor "hos mig"......

Det blev en bra helg, med lite mörka inslag. Men så är det i livet. Fast jag skulle helst vilja ha kvar den leende solen. 

Avslutar med bilder från vår bys sjöbodar. Utgångspunkten för sjöresan till ön.







Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...