15 september 2012

Uups...

...så gick det en vecka igen och det var bloggtystnad. Varför? Ingen rapport från mitt arbete, mer än att det rullar på och går bättre och bättre. Jag har mycket trevliga arbetskamrater. Det är det som finns att rapportera och som kommer att rapporteras även i framtiden. Så är det bara och de som vet förstår varför...

Nu börjar jag bli sugen och ha ork att fixa på efterjobbettiden, så det kommer nog att märkas på bloggen.

Mannen och undertecknad rullade hemåt i går kväll. En regntung fredag kväll lämnade vi Östhammar för hem-hemfärd. 

På väg i hösten....



...genom rondellen i Östhammar och hem.

I dag ska vi åka ut på ön och fortsätta arbetet med Stigebo. Vi ska fräscha upp badrummet + lite annat fix. Det blir nog lite gräsklippning också, behövs. En höstkväll på verandan kommer att avsluta dagen. Det blir hur bra som helst.

Jag har alltid gillat hösten. Den klara luften, de sprakande färgerna, lusten att börja på nytt. Det känns bra, helt enkelt.

I går kväll tände jag myslampan i vardagsrummet för första gången den här hösten. Lär inte bli den sista.

Dags att tända i mörkret


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...