14 oktober 2012

9 mil med Mr Jackson

Så är det söndag kväll och jag är på plats i Östhammar igen. Resans nio mil ackompanjerades av M Jacksons beat. Gjorde resan lättare. Började dock inte så bra....Glömde telefonen. Kom på det i Norrtälje. Det var bara att vända tillbaka och hämta. Arga tanten var jag då. Grrr. 


Helgen har jag tillbringat hängandes i en stege och målandes ett hus. Jag och stegar + höga höjder är ingen bra kärlekshistoria. Men allt går bara man försöker och huset blev målat. I alla fall så länge vi hade färg kvar. Huset sög åt sig som en svamp, så det blir att inhandla en burk till. 

Lördagskvällen avslutades med ett bastubad. Hur härligt som helst att sitta i goa bastuvärmen, titta ut på skymningen som kommer glidande över vattnet. Livet är härligt i en sådan stund. 

Söndag em var det dags att äntra båten för hemfärd. Skärgården är vacker även en huttrig höstdag.






Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...