28 oktober 2012

Invigning Friends Arena

Vi var en av de 45000 som tillbringade lördagskvällen på invigningen av Friends Arena. Den nya nationalarenan i Solna.

Kvällens programblad

Vilken kväll det blev! Först bjöd kära svärmor på, mycket god, middag. Efter småprat, mys och lite kaffe på maten, så var det dags att ge sig av. Det tog en halvtimme att gå till arenan. Mycket folk, en stjärnklar kväll och många Friendsmedarbetare som önskade oss välkomna. 

Arenan? Stor och alla sittplatser ger bra sikt. Inget överdåd i utsmyckning, ingen vad jag såg faktiskt... Utsidan är lång ifrån klar, men det kommer. 



Har just läst Expressens magsyra recension av föreställningen. Ja, man kanske skulle ha haft den och den artisten, men de kanske tackade nej, vad vet jag. Undertecknad är mycket nöjd. Hade jag sluppit Hives (ingen fan, om man så uttrycker...) hade det varit en fempoängare. Underbara röster: Mr Körberg, Agnes, Peter Mattei och, javisst, Danny (som var i sitt esse). När Tommy Körberg sjöng "Anthem" var det ståpäls. Tre sångare från Svenska Teatern i Helsingfors framförde några sånger från "Kristina". Ståpäls nr 2. Underbara röster.

Svärmor fick stifta bekantskap med First Aid Kit. Hon är numera en fan, kan meddelas ;-) En av hennes favoriter sedan länge är Thomas Ledin. Han sjöng en låt med Eagle Eye Cherry. Resultat? Mycket bra.

En som inte hade sin bästa kväll var Marie Fredriksson i Roxette. Men jag är en fan ändå. Med hennes ryggsäck är ett mirakel att hon står på en scen. Drag var det i alla fall.

Fast bäst drag var det när Sven-Ingvars äntrade scenen.45000 som sjunger med i de gamla hitsen är inte fy skam.

Har jag glömt någon? Ja, men det tar vi en annan gång. Det var helt klart sevärt. Punkt.

Avslutningsvis: Friends var med i kvällens övningar på ett bra sätt och Vickan skötte invigningen med bravur. Gör som vanligt ett mycket bra jobb.

Nu funderar sonen och undertecknad på om det nog vore kul att gå på bandyfinalen 17 mars 2013..... Just det. På Friends Arena.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...