23 oktober 2012

Pepp i mörkret

Nu när mörkret sakta men säkert minskar den ljusa tiden så måste man ju hitta andra saker att pigga upp sig med. En av mina pigg-me-up är vackra bilder (oavsett det är mode, landskap, människor....) och läsbara bloggar.

Emma med bloggen Att vara någons fru är alltid läsbar. En bra mix mellan skratt, allvar och pepp.

Tuva Minna Linn skriver ofantligt bra om människans tillkortakommanden. Som en motvikt är hon ett dunderproffs på underbart vackra vintagekläder.

Är det depp så blir det pepp med en rundtur på Pinterest. All världens bilder ligger framför mig. Det gäller bara att leta fram dem. Här kommer ett urval.

Jepp, advent väntar runt hörnet. Lite DIY någon?



Ok, fönstren har vi ju redan. Det är utsikten som fattas....




Cozy 



...och snart är det vinter, Snö vill jag ha, tack. Ingen blaskvinter.


Laxsjö kyrka, Jämtland
Vilka pepp har ni?


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...