21 november 2012

Binda båd krona och krans

Nja, inte riktigt så, som den gamla långdansen säger. Men igår skyndade jag mig ut i skogen, efter att jag kommit hem efter jobbet, innan det mörknade alldeles. Jag hittade några bra grankvistar och tog med mig. Sedan fick de ligga på golvet och dofta jul, mmmmmmmmmmm, medan jag fixade middag.

Efter maten band jag, med bistånd av tunn ståltråd, en dörrkrans. Den dekorerades enligt Kajsa Varg, det vill säga med vackert vitt garn, för det var vad frun hade hemma.
Det blev en helt ok krans. Vinner inget skönhetspris, men helt ok. Nu hänger den på dörren och hälsar välkommen.

Nu är kameran på fel plats, så någon bild kan jag inte bjuda på. Men det finns så många olika slags dörrkransar ute i världen, så då bjuder jag på dem i stället.

En favorit tycks vara att ta något ätbart och göra kransen av eller dekorera med.

Källa Pinterest

Kanske inte utomhus?!   Källa Pinterest

Källa Pinterest



Lite DIY knåpning, fast utan granris.


Källa Pinterest

Sist några mer tradionella, mina favoriter :-)

Källa Pinterest

Källa Pinterest

Källa Pinterest

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...