10 december 2012

Helgen blev mycket bra. Kylan och snön omfamnade oss och gav en vintrig kall inramning.

Vår alldeles egen "Narnialampa" lyser på den myckna snön

På lördagen kom goda vänner. Vi började med att dricka glögg och knapra pepparkakor och pratade ihop oss. Det var ett tag sedan vi sågs. Sedan blev det dags för middag. Jag hade ugnstekt lax som jag serverade med potatis och kall dillsås. Gott om jag får tycka själv ;-) Lite vitt vin till det så var vi nog ganska nöjda.

Till dessert hade jag gjort egen kardemummaglass som jag ackompanjerade med jordgubbar från landet. Ja ja, de hade mellanlandat i frysen emellan. 

Kvällen avslutades med spel. Nej, inget hazardspel har invaderat mitt hem, vi spelade "Race". Det spelet tröttnar vi aldrig på, men nu var det ett tag sen sist. Vem vann? En av gästerna, som sig bör.

Söndagen började med en låååång mysig frukost. Eld i spisen för att värma upp. Det var -15 ute och det kändes. Brrr. Sedan besökte vi Norrtälje och julmarknaden på Pythagaros. Fint hantverk i en gammal miljö. Det hela avslutades med en värmande korv i kylan. Efter några julklappsköp så bjöds vi på adventskaffe. Gott och mysigt!

Norrtälje i vinterskrud


På eftermiddagen blev det en omgång "Race" till, nu med barnen och respektive. Gick väl inte så bra.....Men kul är det att spela.Efter en middag tillsammans så packade jag ihop för min resa upp till Östhammar och veckans arbete. Vacker snöhöljd skog kantade min väg upp. Lite vacker julmusik gjorde resan snabbare.

Nästa helg är det tredje advent. Var tog tiden vägen??


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...